coretræning

Der er mange fordele ved coretræning. Læs med her, og bliv klogere på hvorfor du burde starte i dag. 

© iStock

Derfor skal du træne din core

Vores core er kroppens centrale muskel, og en veltrænet en af slagsen er godt for mange ting. Udover at coretræning hverken er besværligt eller tidskrævende, så giver vi dig yderligre 6 gode grunde til hvorfor du burde træne den - sæt i gang.

1. En stærk core forbedrer dine præstationer i sport og træning. Det har man set i studier af alt fra løbere til golfspillere og svømmere. 


2 Du bliver i stand til at løfte tungere vægte. Især under stående pres er corestyrken vigtig for den kraft, du er i stand til at generere


3. Stærke coremuskler nedsætter risikoen for skader. Fx kan løbere forebygge problemer med ømhed i lænden ved at styrke coren.


>> FÅ MASSER AF tips til din træning, motivation, konkurrencer, opskrifter og forslag til øvelser direkte i din mail. Klik her for at få vores populære nyhedsbrev. <<


4. Du kan bruge din corestyrke i hverdagen, hvis du fx skal slæbe flyttekasser eller bære tunge indkøbsposer hjem fra supermarkedet


5. Døjer du med rygsmerter, kan coretræning være medvirkende til at reducere smerterne eller hyppigheden af hold i ryggen.


6. Coretræning er ganske fremragende mavetræning, så det kan også være med til at give dig en stram og flad mave

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvilket sundhedsråd har du sværest ved at følge?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: