Tænk på Bøj ikke nakken, når du er nede. Hold hovedet i naturlig forlængelse af kroppen.

Dips på stol - øvelse for et bredere bryst

Træn dine brystmuskler, skuldre og overarme med denne styrketrænings-øvelse.

28. maj 2010 af Jacob Søndergaard og Jannik Petersen

Øvelse B1 - Dips på stol


Du træner:

Hele brystet samt bagsiden af overarmene og skuldrene.

Startposition:

Stil 2 solide stole med ryggen til hinanden og med lidt mere end din skulderbreddes afstand mellem stoleryggene. Løft dig op i strakte arme, og træk benene op under dig.

Tempo:

Roligt og kontrolleret.

Bevægelsen:

Bøj i albuerne, og sænk din overkrop ned mod gulvet, indtil dit albueled er bøjet i en 90-graders vinkel. Derefter presser du dig op til startpositionen igen.

Når du har lavet 1 sæt, går du videre til øvelse B2 uden at holde pause.

Træningsskolen, del 2: BREDT BRYST

Denne øvelse er én af 6 øvelser fra Træningsskolen, del 2: Bredt bryst, hvor du får trænet hele kroppen, men samtidigt giver brystet ekstra opmærksomhed.

Træningsskolen del 2: Bredt bryst Hele Træningsskolen

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Påvirker varmen din træning?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: