Mand træner med kettlebell
© iStock

Hvordan træner jeg med kettlebell?

Før du begynder at træne med kettlebells, er det vigtigt at kende den helt rigtige teknik. Her viser vi, hvordan du udfører et kettlebell swing korrekt.

8. februar 2019 af Redaktionen

Hvordan træner jeg med kettlebell?

Jeg er begyndt at træne med kettlebells, men er usikker på, hvordan jeg udfører et kettlebell swing korrekt. 

SVAR: Giv dig tid til at lære teknikken, og træn med en passende vægt for at undgå skader. De fleste mænd starter med 12-16 kg, og kvinder med 6-8 kg.


  1. Bøj i hoften, hold ryggen ret, og grib fat om kettlebellen med begge hænder i håndtaget. 
  2. Træk kettlebellen tilbage mellem benene, så dine underarme rammer midt på dine lår. 
  3. Skyd hoften eksplosivt fremad, mens du strækker benene. Kraften fra ben og hofte tvinger kettlebellen op til vandret. Lad så tyngdekraften føre kettlebellen tilbage mellem benene, mens du bøjer i hoften og kommer tilbage til position 2.


Læs også

Måske er du interesseret i ...

Ændrer du kostvaner i ferien?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: