Veltrænet, muskuløs mand, overkrop, grå bagrrund, MÅ GERNE BRUGES
Træningsprogram Maks. 30 minutterIntet udstyrTræn hvor du vilTræn når du vil © Istock

Mix dit eget træningsprogram - del 4

Er du klar til sidste del i vores serie med kropsvægtsøvelser? Som altid bestemmer du selv niveauet og kan mixe dit eget træningsprogram. Sæt i gang!

14. december 2015 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen.

Brug vores effektive kropsvægtsprogram, hvor du enten vælger den hårde eller den endnu hårdere variant af hver øvelse. Du bestemmer altså selv, hvor meget du vil udfordres.

Sådan laver du dette træningsprogram

  • Øvelsesvalg: Programmet består af 5 øvelser. Ved hver øvelse vælger du, om du vil lave den hårde eller hårdere variant.
  • Antal gentagelser: Du skal ikke tage et bestemt antal gentagelser ved hver øvelse, men derimod træne til udmattelse. Der vil givetvis være forskel på, hvor mange gentagelser du kan tage af de forskellige øvelser.
  • Antal sæt: Er du begynder, så start med 2 sæt af hver øvelse de første par uger. Øg derefter til 3 og senere 4 sæt, i takt med at du bliver stærkere og vænner dig til træningen. Hold cirka et minuts pause mellem hvert sæt.
  • Tempo: Sørg for at holde et roligt og kontrolleret tempo i øvelserne, så du arbejder 2 sekunder i den ene retning og 2 sekunder tilbage igen. Dette gælder alle øvelser, som ikke indeholder spring eller afsæt.
  • Teknik: Det er vigtigt, at du har fokus på at udføre øvelserne korrekt. Du skal hellere tage et par gentagelser mindre end gå på kompromis med teknikken. Så er du sikret fuldt udbytte og mindre risiko for at blive skadet.

Del af en serie

Dette træningsprogram er en del af en serie. De andre programmer findes her:

Mix dit eget styrketræningsprogram - del 1

Mix dit eget styrketræningsprogram - del 2

Mix dit eget styrketræningsprogram - del 3

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: