ben i styrketræningscenter

Styrkeskole del 3 - stærke ben

Giv stængerne en ekstra hård omgang træning med dette program, der også kommer effektivt rundt om resten af kroppen.

16. juni 2015 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen.

Gutter, der glemmer ‘bendag’, kan nemt ende med store overkroppe og slappe tændstikben. Ud over at give en mere harmonisk krop kan træning af benene faktisk hjælpe med at skabe hurtigere resultater på overkroppen.

Derfor skal du træne benene

Tung styrketræning øger vores niveau af det mandlige kønshormon testosteron, som virker muskelopbyggende. Jo større musklen er, jo mere stimuleres produktionen – og vores største muskler sidder i lårene og ballerne. Bentræning kan altså booste din muskelvækst på hele kroppen. Også for løbere og cykelryttere er styrketræning af benene en god idé til at opnå større power og mindske risikoen for skader.

Det skal du bruge til at træne ben

To håndvægte med aftagelige skiver, så du kan justere vægten. Du får brug for i alt ca. 40 kg skiver i forskellige størrelser.

På udkig efter et træningsprogram? Se alle vores træningsprogrammer til både løb, styrketræning, cykling og crossfit.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: