Veltrænet mandeoverkrop, blå baggrund, MÅ GERNE BRUGES
© Istock

Styrkeskole for hele kroppen - del 2

Få en rank og stærk krop med dette styrketræningsprogram, der kommer hele kroppen igennem.

18. februar 2016 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen.

Dette er strategien til dig, der vil skabe det bedst mulige fundament for en rank og stærk krop, så du med lethed klarer de fysiske udfordringer på arbejdet og i fritiden. Der er lagt vægt på, at hele kroppen skal trænes med varierende øvelser, så kroppen påvirkes i forskellige positioner. Musklerne aktiveres som en helhed i fulde bevægelser frem for i enkeltledsøvelser.

Med de effektive powerbands får du masser af sjov og udfordrende styrketræning hjemme på stuegulvet.

Sådan laver du programmet

  • Begynder: Lav 2-3 sæt med 8 gentagelser og 1 minuts pause mellem sættene.
  • Øvet: Lav 4-5 sæt med 8 gentagelser og 1 minuts pause mellem sættene.
  • Teknikken: Tempoet i øvelserne skal være så hurtigt som muligt, men stadig kontrolleret. Hold konstant fokus på teknikken, og selvom du skal stræbe efter en høj bevægelseshastighed, skal øvelsen på ingen måde gøre ondt eller føles ubehagelig.
  • Udstyret: Powerbands er et nemt og relativt billigt udstyr til hjemmetræning. Elastikkerne fås i forskellige tykkelser og med forskellig trækkraft. En god pakke består af en let, en middel og en hård elastik. De kan fås fra ca. 100 kr. pr. stk.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: