L-sit hold med play-knap
© Valling.com

Styrketræning i det fri - del 2

Trækker fitnesscenteret ikke helt så meget i de varme måneder, så ryk styrke-træningen udenfor, og glem for en tid alt om vægtstænger, håndvægte og maskiner.

20. maj 2016 af Kasper Danborg og Jesper U. Larsen.

Træning under åben himmel gør ikke bare noget godt for kroppen, men kan også få humørbarometeret til at stige gevaldigt. Flere undersøgelser har vist, at folk, der træner udendørs, får mere energi, er mere positive og er mindre vrede og deprimerede end dem, der træner indenfor.

I denne serie får du masser af inspiration til, hvordan du flytter styrketræningen ud i det fri og opnår hurtige, synlige resultater.

Det kræver ingen vægtstænger, håndvægte eller andet udstyr – til gengæld kommer du til at bruge bænke, gelændere, legestativer og andre redskaber, som du nemt kan finde i det fri. Programmerne er inspireret af træningsformen calisthenics, der bygger på gymnastiske øvelser med brug af egen kropsvægt.

Du vil både komme til at lave klassiske kropsvægtsøvelser fra styrketræningens verden og mere gymnastiske øvelser, som stiller ekstra krav til balance, smidighed og koordination.

Fokus på teknikken

Under hver øvelse står et anbefalet antal gentagelser pr. sæt. Det er dog vigtigt, at du kan lave øvelsen med korrekt teknik uden at gå helt til udmattelse. Så når du mærker, at du må gå på kompromis med teknikken for at lave en yderligere gentagelse, skal du holde pause, indtil du begynder på næste sæt.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: