Mand der træner med vægtstang
© iStock

Træn biceps og underarme med vægtstang

Reverse curls er den perfekte øvelse, hvis du vil træne dine underarme og biceps. Vi viser dig her, hvordan du bedst laver den.

28. juli 2019 af Jesper U. Larsen

Sådan træner du reverse curls 

En af fordelene ved at bruge vægtstangen i stedet for centerets styrketræningsmaskiner er, at du udfordres mere på balance, stabilitet, koordination og teknik. Ved at lave reverse curls kan du træne dine biceps og underarme. 

Derfor skal du lave reverse curls

Der er en ret god chance for, at biceps curls med vægtstang allerede er på dit repertoire, hvis du har brugt lidt tid i et fitness- center. I denne udgave af øvelsen benyttes et overhåndsgreb. 

Dermed træner du underarmens muskler effektivt, samtidig med at du forbedrer din grebsstyrke, hvilket kommer dig til gode i mange store øvelser som dødløft, rows og pull-ups. 

Sådan gør du

  1. Stå med din hoftebreddes afstand mellem fødderne.
  2. Hold en vægtstang med et overhåndsgreb, så dine håndflader peger bagud.
  3. Løft vægtstangen op til skuldrene, og sænk igen. 
Reverse curls
© Thomas Dahl

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: