© Colourbox

Triathlon træningsprogram for øvede

For dig der vil lave en suveræn tid til mini triathlon.

Du træner allerede 2-3 gange om ugen med rimelig god intensitet. Og du kender dig selv godt nok til at vide, at du ikke er tilfreds med bare at gennemføre. Der skal fart på, og kolleger og konkurrenter skal have kamp til stregen.

For dig ser en god træningsuge sådan ud:

  • Sådan kommer du videre: Sørg for, at træningen konstant presser dig. Du kan øge til 3 x 10 minutters cykling om tirsdagen og 6-7 x 5-minutters-intervaller om fredagen. Sørg også for at skrue svømningen op ved fx at svømme en 250-meter- eller 300-meter-pyramide om søndagen. Tænk hele tiden på, at det er intensiteten i træningen, der gør dig stærk. Træningsprincipperne her kan også bruges, hvis man vil prøve kræfter med de lidt længere triatlondistancer.

Er næste udfordring en ironman? Så læs med her, hvor vi har samlet alt det, du skal vide om kongedistancen ironman.

Triathlon træningsprogrammer På udkig efter triathlon træningsprogrammer? Her finder du triathlon træningsprogrammer for både begyndere og øvede.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: