cykler, fokuseret, konkurrence, sommer, rød trøje, racercykel
Triatlon Træningsprogrammer for begyndere og øvede.

Triathlon træningsprogrammer

Ud over at følge vores træningsprogram til triathlon er det bedste råd, vi kan give dig, at du melder dig til et triathlon stævne med det samme.

26. august 2010 af Martin Kreutzer

Vi har både et triathlon træningsprogram for begyndere (se nedenstående) og et triathlon træningsprogram for øvede.

Triathlon træning for begynderen

Her er et triathlon træningsprogram for dig der vil gennemføre din første triathlon. I dette triathlon træningsprogram er 3 korte træningsdage om ugen alt, hvad der skal til for at komme i form til din første triathlon. I dette træningsprogram udnyttes tiden effektivt ved at lægge cykling og løb på samme dag, så du samtidig har mulighed for at øve dig i at blive hurtig i skiftezonen, når du er til triathlon stævne. En god triathlon træningsplan ser sådan ud:

  • Sådan kommer du videre: Triathlon træningsprogrammet her er intensivt nok til, at du i løbet af de næste 4 uger vil løfte formen ved at følge det. Er der længere tid til triathlon stævnet, kan du efter 4 uger forlænge tirsdagens løbetur til 3 km, slutte svømningens intervaltræning af med 200 meter kontinuerlig svømning med højeste intensitet og lægge et ekstra interval ind i søndagens cykling.

På udkig efter et træningsprogram? Se alle vores træningsprogrammer til både løb, styrketræning, cykling og crossfit.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Hvilket sundhedsråd har du sværest ved at følge?

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: