© Colourbox

Forbrænder jeg mest fedt på tom mave?

Jeg har læst, at træning på tom mave er den bedste måde at tabe sig på. Er det rigtigt?

Nej, det er det ikke. I løbet af natten opbruger kroppen ganske vist sine lagre af kulhydrater. Træner du fra morgenstunden, tvinges du således til at bruge af dine fedtdepoter.

Men når kroppen udelukkende kører på fedt, nedsættes din ydeevne også – fordi det er hårdt at køre på ren fedtforbrænding. Derfor kommer du til at træne mindre intensivt og forbrænder færre kalorier, end du normalt ville.

Forvent derfor ingen mirakler eller større effekt af din morgentræning. I længden tror vi mere på, at træning skal være sjovt og ikke forbundet med større lidelser end nødvendigt. Træn, når det passer dig bedst, og få eventuelt lidt juice eller et stykke frugt indenbords, før du træner.

Forskning har desuden vist, at vægttab afhænger af, hvor mange kalorier du forbrænder og indtager i løbet af et døgn. Forbrænder du flere kalorier, end du indtager, taber du dig.

Husk derfor også at luge de værste fedt- og sukkerbomber ud af din kost.

Aktiv Træning anbefaler: Effektivt træningssæt

VIL DU OGSÅ HAVE stærke ryg- og mavemuskler? Det kan du sagtens. En af de allerbedste måder er at bruge et mavehjul. Med kun få minutters træning om dagen styrker du din coremuskulatur, får en sundere holdning og undgår at falde sammen i ryggen med smerter i lænden til følge.

LIGE NU KAN du få et mavehjul i høj kvalitet sammen med Aktiv Træning. Mavehjulet er designet med dobbelthjul, så du har god stabilitet, og håndtagene er ergonomisk udført med fordybninger til fingrene. Mavehjulet er en del af vores store træningssæt med mavehjul, træningsmåtte, træningselastikker, stor øvelsesguide og 3 numre af Aktiv Træning for KUN 99,50 kr. (+ 49,50 kr. i porto – i alt 149 kr.) Læs mere om det fantastiske vilde tilbud her.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Vi anbefaler

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: